Vacatures

Karma, cookies, big data of toeval ?

Harold van Aart 1-12-2016 15:39
Categorieƫn: Algemeen
Tijdens een zoekopdracht op internet gisteren viel mij ineens het logo van HRO today op dat in mijn scherm verscheen. Was dit big data, big brother, toeval of karma ? U vraagt zich ongetwijfeld af waar dit artikel heen gaat.

Ik heb in het verleden voor dit toonaangevende Amerikaans blad over HR outsourcing een artikel geschreven over het RPO effect bij Numico in Nederland. Voor diegene die het begrip niet kennen RPO staat voor Recruitment Proces Outsourcing.

Laten we het op toeval houden dat hun logo verscheen en laten we het op toeval houden dat het artikel is gepubliceerd op 10 december 2006 (zowel in print als internet). Dubbel toeval ?

Natuurlijk heb ik dat artikel doorgelezen omdat ik in 2002 bij toeval in die wereld terecht ben gekomen (alweer toeval ?). Het hele begrip RPO was nog niet zo bekend in Europa, maar het bedrijf waar ik destijds werkte (Adecco) had een project aangenomen op Europees niveau (General Motors).

Als projectleider heb ik aan het opzetten van het project bij General Motors invulling mogen geven en later heb ik me binnen de Benelux bezig gehouden met het uitrollen van meer van dit soort trajecten. Numico was er een van.

Ik heb in die beginperiode zoveel geleerd over outsourcing dat ik de voordelen echt ondervonden heb. Het project had geen offshoring van de werkzaamheden in zich, alle taken werden op dezelfde plaats binnen de organisatie gedaan. Alleen door mensen die dedicated door ons waren aangenomen voor hun taak. De relatie die General Motors en wij als projectteam in Europa hadden groeide uit tot een bijzondere goede, zakelijke maar zeer hechte samenwerking. Dat heeft beide organisaties heel veel voordeel gebracht, meer voordelen dan in eerste instantie werd verwacht.

Toen ik in 2007 met The AdminPeople ben gestart, wist ik 1 ding zeker. Dit is de manier waarop ik onze dienstverlening wil bouwen en mijn relaties wil onderhouden.

Het was daarom misschien ook geen toeval maar karma dat ik dit artikel weer tegenkom. We zijn bezig met het implementeren van nieuwe dienstverlening die, net als toen, nieuw is maar waar we volledig achter staan. De samenwerking die we hebben met de klanten is net zo intens als met General Motors. Daarnaast werken we met onze klanten samen op basis van passie voor ons vak en een diepe betrokkenheid bij elke klant. Die betrokkenheid is ook andersom en dat leidt weer, net als toen, tot veel meer voordelen.

Wat we doen lijkt ook sterk op hoe we de RPO bij General Motors destijds opgezet hebben. Het werk doen bij de klant, rechtstreeks in de operatie maar wel met verantwoordelijkheid voor de operatie.

Ik dank Karma, Big Data, Big Brother, Google en alle cookies die op mijn computer zitten voor hun sublieme timing. Ik ben er blij mee.

E: haroldvanaart@theadminpeople.nl

Voor diegene die het oorspronkelijke artikel uit 2006 willen lezen hier de link:

http://www.hrotoday.com/news/talent-acquisition/supplementing-recruitment/  

Reageer

Neem contact op

Wilt u meer informatie? We vertellen u graag meer. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

0348-490006