Wat is duurzame inzetbaarheid?
Duurzame inzetbaarheid is personeelsbeleid dat erop gericht is om medewerkers hun hele werkzame leven aan het werk te houden. In dit systeem zit iets van circulariteit. Je probeert als werkgever en werknemer te streven naar een situatie waarin je gedurende je hele leven kunt werken. Duurzame inzetbaarheid gaat in de meeste bedrijven over inzetbaarheid binnen de organisatie. Wij kijken daar veel breder naar. Duurzaam houdt voor ons in, dat we iemand zijn hele leven werk kunnen laten doen dat passend is. Passend bij de competenties, bij de privé situatie, werkbalans en wat nog meer van invloed kan zijn.
We kijken naar competenties en we stimuleren ontwikkeling daarvan. Wij kijken naar rollen in plaats van functies. We hebben de ervaring dat er dan meer mogelijkheden zijn om iemand in te zetten, dan bij functie gerelateerd kijken.
Duurzame inzetbaarheid begint al op de eerste werkdag van een nieuwe medewerker. Hoe eerder we aandacht geven aan dit onderwerp, hoe meer resultaat u ervan hebt.
Waarom duurzame inzetbaarheid?
Met duurzame inzetbaarheid bent u in staat om bepaalde kennis en competenties langer te behouden. U kunt de periode ook inzetten om meer tijd te hebben om kennis en compenties over te dragen of aan te leren.
Waarom duurzame inzetbaarheid via The AdminPeople
Eerst nog verder inlezen? Download dan ons whitepaper over het Employee Development Systeem ®. Binnenkort te downloaden
Plan hier uw gratis consult